Música
Pierre Boulez i
Le marteau sans maître
en la composició serialitzada de la nova música (1)
Stockhausen i
Gesang der Jünglinge
en la composició electroacústica de la nova música (2)
Sequenza 3
, de Luciano Berio: aspectes tècnics i gestuals de la veu en la nova música (3)
Un
Réquiem
de Ligeti rompedor
¿Ópera aún?: de Verdi a Berio, Ligeti y Stockhausen
Año Falla: justicia y transgresión
Béla Bartók, la plenitud del
Quartet núm. 5
, per Jesús R. Picó
Mahler, entre la sublimitat i el
kitsch
José Luis Téllez analiza el
Wozzeck
de Alban Berg
Schoenberg: ruptura de la tonalidad y nacimiento del dodecafonismo
La
Simfonia Turangalila
i la irrupció de les ones martenot en l'avantguarda francesa
Terry Riley i la repetició en l'obra
In C
Contemporànies-XX. Propostes per a un cànon musical del segle XX. (1a part)
Contemporànies-XX. Propostes per a un cànon musical del segle XX. (2a part)
José Luis Téllez analiza l'òpera
Nixon in China
José Luis Téllez analiza Zimmermann y la ópera
Die Soldaten
Emmett Williams y el Fluxus de los años sesenta
El corpus del delicte (Una aportació crítica a la història de la música catalana)
Las vanguardias musicales del siglo XX
Vicenç Cuyàs i Borés
Luis de Pablo
Philip Glass
Henrik M. Gorecki
Pilar Lorengar
New simplicity
Arvo Pärt
Ivo Pogorelich
Äribert Reimann
Anna Ricci
Wolfgang Rihm
Kaija Saariaho
Igor Stravinsky, un genio proteico
tintinabulación
[ Biogràfic ]
[ Cronologies ]
[ Últims afegitons ]
[ Arts plàstiques, audiovisuals i escèniques ]
[ Ciències socials i de la naturalesa ]
[ Cultura i societat ]
[ Història i política ]
[ Literatura ]
[ Música ]